Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Event jako možnost komercializace kultury
BOROVIČKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na to, jaký mají velké kulturní eventy vliv na komercializaci kultury. V případě této práce se bude jednat o kulturní akci Živá ulice, která se pořádá pod záštitou města Plzeň, jakožto součást projektu Plzeň 2015, který navazuje, na již proběhlý projekt Evropské hlavní město kultury. V úvodní části jsou definovány hlavní pojmy související s eventy, kulturou a komercializací. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření. Hlavním cílem je na vybrané akci ukázat, jaký vliv má pořádání rozsáhlých projektů na vnímání kultury místního obyvatelstva či nerezidentů. Zároveň zda i nyní má celý projekt Evropské hlavní město kultury dopad na rozvoj kultury ve městě.
Komunikační aktivity města Plzně v období realizace projektu Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015
Hlaváčová, Šárka ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Cílem práce je analýza a zhodnocení komunikačních aktivit města Plzně, resp. obecně prospěšné společnosti Plzeň 2015, které se vztahují k přípravě a realizaci projektu "Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015". V rámci práce byla vymezena dvě sledovaná období. Prvním je období kandidatury, tj. období od září 2007, kdy Zastupitelstvo města Plzně odsouhlasilo záměr, že se Plzeň bude ucházet o titul EHMK 2015 do vyhlášení výsledků soutěže v září 2010. Druhým je období od vítězství Plzně v soutěži do současnosti tj. do konce měsíce dubna 2015. Práce se zaměřuje především na komunikaci projektu směrem k obyvatelům města Plzně a plzeňského regionu. Nejprve je v práci popsán teoretický koncept městského marketingu. Dále se práce zaměřuje na analýzu základních rozvojových dokumentů města, které úzce souvisí s projektem EHMK. V další části je představen historický vývoj projektu a proces výběru měst a nastíněny okolnosti přípravy projektu a následné kandidatury a uvedeny základní vize a cíle, které byly předloženy v přihlášce do soutěže. Poté se práce zabývá analýzou komunikační kampaně a propagací projektu v době kandidatury a komunikačním aktivitám a používaným komunikačním nástrojům v době po vítězství města v soutěži do současnosti. Za účelem zjištění úspěšnosti komunikačních aktivit byl proveden...
Kultura, kreativita a rozvoj města: kritické zhodnocení realizace projektu Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015
Ciprová, Petra ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce) ; Mulíček, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi kulturou, kreativitou a rozvojem měst se speciálním zaměřením na projekt Evropské hlavní město kultury (EHMK) a jeho realizaci v Plzni. Práce hodnotí potenciál a úskalí této iniciativy na příkladu Plzně, která získala prestižní titul EHMK pro rok 2015. Práce diskutuje stav projektu a situaci ve městě během přípravné fáze a hledá a diskutuje kromě kladných a záporných aspektů kandidatury i možné hlubší příčiny současných problémů, kvůli kterým je situace v Plzni velmi závažná a další vývoj značně nejistý. Mezi nejpalčivější problémy, ke kterým dochází i v jiných post-socialistických zemích, lze považovat nedostatečné pochopení projektu, nedostatek politické podpory, snahy o politizaci a komercializaci projektu, lokální zahleděnost či nedostatečné finanční zajištění. Ukazuje se, že pro tyto země je velmi obtížné zrealizovat projekt na "evropské úrovni", a proto práce nabízí i některá doporučení, která by mohla vést k úspěšnější realizaci projektu. Klíčová slova: kultura, kreativita, město, Evropské hlavní město kultury, Plzeň.
Plzeň - evropské město kultury 2015
Halamová, Lucie ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Půbalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce hodnotí akci s názvem Plzeň Evropské hlavní město kultury 2015 ze tří aspektů: jedná se o aspekt marketingový, v rámci něhož jsou popisovány hlavní použité marketingové nástroje z hlediska jejich efektivity a využití. Dalším aspektem je návštěvnost, díky níž lze do určité míry zkoumat úspěšnost akce. Posledním aspektem jsou postoje obyvatel Plzně k samotné akci, tedy jejich vnímání převážně z hlediska organizace a informovanosti. Teoretická část se zabývá komplexním pojmem marketingový management destinace, nechybí ani analýza postojů. V praktické části lze nalézt informace o titulu Evropské hlavní město kultury a zpracování dvou dotazníkových šetření, která se zaměřují na návštěvnost, marketingové činnosti a postoje obyvatel Plzně. Poslední kapitola shrnuje vzniklé závěry a návrhy na zlepšení.
Titul EHMK a jeho vliv na rozvoj cestovního ruchu v Plzeňském kraji
Machová, Lucie ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá projektem Evropské hlavní město kultury (EHMK) a mírou vlivu na rozvoj cestovního ruchu města Plzně a Plzeňského kraje. První kapitola se obecněji zabývá projektem EHMK. Druhá kapitola se věnuje podrobněji přihlášce města Plzeň do projektu EHMK, programem roku 2015, dobrovolnictvím v rámci EHMK a mobilní aplikací vyvinutou speciálně pro Plzeň EHMK 2015. Třetí kapitola zkoumá koncepci cestovního ruchu města Plzně a Plzeňského kraje, a hodnotí míru úspěšnosti a návštěvnost města Plzně a Plzeňského kraje, a změny v počtu návštěvníků v letech 2012-2015. Poslední kapitola je věnována vlastnímu zhodnocení částí projektu a programu roku 2015. Ze získaných výsledků jsou vyvozeny závěry a nastíněn budoucí možný vývoj kultury a rozvoj cestovního ruchu.
Vliv titulu Evropské hlavní město kultury na cestovní ruch
Jíchová, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Brůžková, Pavla (oponent)
Cílem této práce je představení iniciativy Evropské hlavní město kultury a následná analýza vlivu tohoto titulu na cestovní ruch v daných městech. V diplomové práci bude uveden způsob udělení titulu, jeho historie, ale také budoucnost. Jedna kapitola bude věnována programu Kreativní Evropa, do kterého spadá taktéž projekt Evropské hlavní město kultury. Druhá část práce se bude zabývat analýzou vlivu tohoto titulu na cestovní ruch ve dvou městech, a to v Rize a Plzni. Nejdříve zde bude porovnáno každé město zvlášť a dále budou města z tohoto pohledu srovnány.
Budování image města Plzně
Beránková, Martina ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit vnímání image města Plzně v souvislosti s Evropským hlavním městem kultury 2015 v době, kdy vrcholí konečné přípravy projektu. První část diplomové práce pojednává o marketingu měst a obcí a o komunikačním mixu. Dále se práce zabývá obecně pojmem image a možnostmi měření image, které vychází se z české i zahraniční literatury. Image měst je pojem, který se v současné době dostává do popředí zájmu u jednotlivých měst a obcí. Města a obce začínají vnímat, že je pro ně důležité vědět, co si o nich myslí vlastní občané nebo návštěvníci. Diplomová práce tak pojednává o marketingových aktivitách města Plzně a jejích jednotlivých útvarů a společností, které se na marketingu města podílí. Image města je závislá na těchto aktivitách. Vnímání image města Plzně je zhodnoceno pomocí vlastního výzkumu. Dotazy jsou zaměřeny nejprve obecně na město Plzeň, následně na marketingovou komunikaci města a poté na projekt Evropské hlavní město kultury. Výsledkem bude zhodnocení image města a možná doporučení pro zlepšení stávající situace.
Košice - European Capital of Culture and its Impact to the Region
Kohútová, Monika ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá projektem EU -- Evropské hlavní město kultury (EHMK) -- se zaměřením na město Košice jako aspiranta na tento titul. Název projektu Košic je INTERFACE 2013 -- o tomto projektě jsem získala informace z neziskové organizace Košice 2013, která byla přímo zodpovědná za tento projekt od podání přihlášky až po finální realizaci, a z výročních zpráv města Košice. Cílem této práce je popsat historii projektu EHMK, dále popsat projekt INTERFACE Košice a jeho dopady na region. Přiblížit jednotlivé projekty rozvíjející Košický region.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.